Om oss

Om oss
Vad vi tror på
Bil är förenat med frihet och utgör en viktig del av mångas liv, vi vill förbättra den tid du ägnar med och i bilen och bidra till bättre upplevelser

Bilbranschen är under en stor förändring, det är dyrt för både bilägaren och verkstäderna att underhålla och reparera våra fordon. Därför vill vi skapa lönsamma förutsättningar för Sveriges bilägare och verkstäder att kunna ta hand om vår bilpark på nästan 5 000 000 bilar. Det gör vi genom att erbjuda smarta och enkla lösningar som underlättar all hantering och kommunikation när det är dags för service och reparation.

Frågor och svar

Min bilverkstad syns inte på biltid.se, hur kommer det sig?

Vi på Biltid jobbar kontinuerligt med att lägga in verkstäder vartefter marknaden utvecklas. Du kan enkelt lägga till ditt företag genom att trycka på ”Lägg till en verkstad” under sökrutan på förstasidan.

Kostar det någonting för bilägare eller verkstad att skicka eller ta emot bokningsförfrågan från biltid.se?

Nej, när bilägaren skickar en bokningsförfrågan via biltid.se så genereras ett automatiskt e-postmeddelande som inte kostar något vare sig att skicka eller ta emot.

Om inte biltid.se tjänar pengar på att förmedla bokningsförfrågningarna, vad tjänar ni då pengar på?

Som verkstad har du möjlighet att ansluta dig till både Biltid Blå och Biltid Guld. Genom detta får du tillgång till förmåner och verktyg som kan öka din synlighet både här på biltid.se och lokalt, både inom digital och kommersiell marknadsföring. Utöver detta erbjuder Biltid även administrativa system, teknisk data, support och andra produkter och tjänster som gör bilägarnas upplevelse både före, under och efter verkstadsbesöket enklare.

Kan jag som verkstad få mitt företag borttaget från biltid.se?

Du kan inte få ditt företag borttaget från biltid.se då företaget och uppgifterna är offentliga.

Verkstaden svarar inte på min bokningsförfrågan, vad gör jag nu?

Att skicka en bokningsförfrågan är att se på som att skicka ett e-postmeddelande eller ringa till verkstaden. Har de mycket att göra kan det dröja innan de svarar, om de ens svarar. Då kan ni använda er utav funktionen ”Vägbeskrivning” för att besöka verkstaden istället.

En information om en verkstad är felaktig, varför stämmer inte uppgifterna?

Om ni upptäcker att någon information är felaktig, meddela det till info@biltid.se så skall vi se till att kontrollera informationen så den blir rätt i förhållande till ex. bolagsverkets uppgifter.

Jag har ett handelsbolag eller enskild firma och omfattas därför av GDPR

Kontakta oss på info@biltid.se eller ring 08-400 64 170 så skall vi säkerställa så att vi hanterar dina uppgifter enligt aktuella lagar och regler.

Kom i kontakt med oss

Ring eller skicka meddelande till:

E-post:

info@biltid.se

Telefon:

08-400 64 170